17. Nap: Loki és más pantheonok
2022. július 17. írta: Nadalien

17. Nap: Loki és más pantheonok

Ez egy érdekes téma, mert egyesek állítják, hogy az istene(ik)nek van vélemányük más panteonok istenségeiről, én azonban sosem tapasztaltam még ilyet, de igazság szerint nem is érdeklődtem ilyesmi után. Így én leginkább arról tudok beszélni, hogy melyik istenekhez szokás hasonlítani Lokit, illetve hogy melyikekhez hasonlít szerintem a leginkább.

Lokit számos istenhez szoksás hasonlítani, ezek közül a legtöbben csínytevők vagy kaotikusabb jellemek: Pan, Cernunnos, Dionüszosz, Bacchus, Anansi, Lugh, Hermész, Mercury, Prométheusz, Veles vagy éppen a Kojot és a Varjú.

Számomra Loki leginkább Prométheuszhoz és Luciferhez, a Fényhozóhoz hasonlít. Egyikükkel sem feleltethető meg teljesen, és mindannyian saját egyedi személyiségek, mégis úgy érzem, hogy az áldozataik és félreértettségük miatt, ők állnak a legközelebb Loki alakjához.


A kihívás eredeti (angol) verzióját itt találjátok meg: The Lefthander's Path blog

A bejegyzés trackback címe:

https://thelearningwitch.blog.hu/api/trackback/id/tr3917880427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása